Rodzaje masaży



Ujmując definicję w jednym zdaniu możemy powiedzieć ,że masaż to sprężyste odkształcanie tkanek miękkich- skóry, mięśni. Możemy go podzielić ze względu na rodzaj, środowisko, efekt a także na metodę. Oto kilka podziałów:

Klasyczny podział masażu:
- leczniczy,
- sportowy,
- higieniczno kosmetyczny

Podział masażu leczniczego:
- klasyczny
- specjalistyczny
- łącznotkankowy
- okostnowy
- izometryczny
- punktowy
- Shantala
- drenaż limfatyczny

Ze względu na środowisko wodne:
- wirowy
- podwodny
- natryskowy

Ze względu na oprzyrządowanie:
- wibracyjny
- pneumatyczny
- synkardialny
- podciśnieniowy

 Ze względu na metodę wykonania:
- reczna
- aparatami
- ręcznie + aparatem

Inne metody:
- akupresura
- refleksoterapia
- Shiatsu
- Do In
- ajurwedyjski
- erotyczny
- hawajski
- tajski

Jak widać mam z czego wybierać. Obecnie dużą popularnoscią cieszą się masaże gorącymi kamieniami, czekoladą oferowane w ośrodkach Spa a które nie zostały skasyfikowane. 


 Masaż to nie tylko mizianie

9 komentarzy:

masaż leczniczy warszawa pisze...

Masaż leczniczy przynosi bardzo dobre efekty przy różnego rodzaju schorzeniach. Warto byłoby go opisać nieco bardziej szczegółowo.

Unknown pisze...

Dobrze jest mieć trochę wiedzy na temat masażu, bo wtedy łatwiej nam sie porozumieć z masażystą.

http://szczecinmasaz.wixsite.com/masazjd/masaz-banka-chinska

Dorota pisze...

To prawda, masaż leczniczy może przynieść naprawdę dużą ulgę w bólu. Dobrze wiedzieć jakie masaże mamy do dyspozycji, aby móc dobrać coś dla siebie, ale trzeba to zrobić przy konsultacji ze specjalistą, aby sobie nie zaszkodzić :)

Andrzej_M pisze...

Z wymienionych rodzajów masażu najbardziej mi odpowiada ten klasyczny… Jako, że jestem seniorem, korzystam z opcji masażu z dojazdem https://masaz-opole.pl/masaz-z-dojazdem/. To bardzo wygodne i niedrogie rozwiązanie. Wykonane usługi przynoszą mi ukojenie w bólu i przekładają się na moją kondycję psychiczną.

Sherlock pisze...

Definicji masażu jest wiele…Rodzaj masażu dobiera się w zależności od potrzeb pacjenta. Ja od czasu do czasu korzystam z masażu relaksacyjnego w tym gabinecie Dawcy Zdrowia . Odpowiednią techniką dla takiego klienta jak ja może być masaż szwedzki, w którym delikatnymi ruchami oddziałuje się na skórę i położone pod nią tkanki miękkie, co działa kojąco na organizm oraz zmniejsza napięcie mięśni.

masazystki pisze...

Na tym blogu jest bardzo dużo bardzo mądrych artykułów. Sam z tych artykułów wiem bardzo dużo.

similan.pl pisze...

Treściwy artykuł. To co warto wiedzieć w jednym miejscu

Kasia pisze...

Dla mnie najlepszy masaż leczniczy, już nie raz mi pomógł

Salubre pisze...

Masaż wirowy to dla mnie absolutny hit w świecie relaksu. Ta innowacyjna technika pozwala mi oderwać się od rzeczywistości i zatopić się w błogim stanie odprężenia. Polecam każdemu, kto szuka głębokiej relaksacji.

Prześlij komentarz